دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
نویسنده = ���������� ������
تعداد مقالات: 4
فهم مولفه های محیطی مؤثر بر شکلگیری حس تعلق مکانی در بازار سنتی ایران و مقایسه آن با مجتمعهای تجاری مدرن (نمونه موردی بازار سنتی کاشان و مجتمع تجاری صفویه کاشان)
دوره 17، شماره 2 ، مرداد 1402، ، صفحه 17-32
چکیده
بازار یکی از عناصر تأثیرگذار در شهرهای تاریخی مسلمانان است. در طول شکلگیری این شهرها، بازارها همواره دارای عملکردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و فرهنگی بودهاند. این مقاله بر آن است تا بامطالعه روی بازار سنتی به ارزیابی نقش فضای معماری در کیفیت محیط بپردازد؛ و اینکه چگونه بازار سنتی ایرانی با در نظر گرفتن فرایند ادراکی به ... بیشترتدوین معیارهای طراحی اکوپارک
دوره 14، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 89-98
چکیده
اکوپارک فضایی تفریحی است که هدف از طراحی آن علاوه بر حمایت از محیطزیست، خلق مکان تحقیقاتی بهمنظور بالا بردن دانش محیطزیستی افراد است. با توجه به روند توسعه کشور و مشکلات محیطزیستى موجود و تأثیرات ازدیاد و رشد پرشتاب جمعیت و در پى آن افزایش مصرف و تولید زبالههای خانگى و صنعتى، ضرورت طراحى و اجراى اکوپارک اجتنابناپذیر است.از ... بیشترتحلیلی بر خوانش مخاطبان از فضای شهری (مطالعه موردی: ساکنان قدیمی محله تجریش)
دوره 14، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 55-64
چکیده
فضای شهری را میتوان متنی حامل معانی تصور کرد که خوانندگان، کاربران آن هستند. از میان نظرات مطرح در برخورد با مقوله معنا در متن، علم هرمنوتیک و خصوصاً رویکرد مخاطب محور در این مقاله مورداستفاده قرارگرفته است. هدف از این مقاله خوانشی بر میدان تجریش از دیدگاه یک گروه از مخاطبان آن (ساکنان قدیمی محله تجریش) است. در پی این خوانش معیارهایی ... بیشترپرسمان تبعی در گفتمان کالبد شهر و هویت (کالبد شهر تابع هویت یا هویت تابع کالبد شهر؟)
دوره 2، شماره 3 ، دی 1387، ، صفحه 13-23